OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Hos BUTLER LOFTET vil vi gøre det lettere for dig, at finde svar på de spørgsmål du måtte have, når du handler hos os - både online og i butik. Her finder du de oftest stillede spørgsmål med tilhørende svar, som forhåbentlig kan hjælpe dig.

Ordrer og levering

HVORNÅR SENDER I MIN ORDRE?

På hverdage bestræber vi os på at afsende din ordre indenfor 24 timer, efter du har afgivet din bestilling. Afgiver du din ordre inden kl. 12.00 på hverdage, bestræber vi os på, at varen bliver afsendt samme dag. Bestiller du din ordre i weekenden eller på en helligdag, behandler vi ordren hurtigst muligt den kommende hverdag.

HVOR LÆNGE TAGER FORSENDELSEN AF MIN ORDRE?

Forsendelsen af din ordre tager som regel 1-3 hverdage alt efter, hvor du bor i landet. Vi bestræber os på at afsende din ordre indenfor 24 timer, efter du har afgivet din bestilling. Afgiver du din ordre inden kl. 12.00 på hverdage, bestræber vi os på, at varen bliver afsendt samme dag. Når din pakke er afsendt, modtager du et "Track and trace" nummer på e-mail, således du kan spore pakken helt frem til modtagelse.

HVAD KOSTER FORSENDELSEN?

Forsendelsen koster 39 kr. i fragt for alle ordrer på beløb under 1000 kr. Hvis beløbet overstiger de 1000 kr. er der automatisk gratis fragt.

HVAD GØR JEG, HVIS DER ER EN FEJL PÅ EN ELLER FLERE AF VARERNE JEG HAR MODTAGET?

Hvis du oplever en fejl på en eller flere af varerne, som du har modtaget i din ordre, så skal du kontakte os hurtigst muligt. Tag under ingen omstændigheder varen i brug, før vi har fundet en afklaring på situationen. Kontakt vores kundeservice på support@butler-loftet.dk.

HVAD GØR JEG, HVIS JEG ØNSKER AT ANNULLERE MIN ORDRE?

Hvis du ønsker at annullere din ordre, eller fjerne en eller flere varer, så skal du blot skrive det til vores kundeservice på support@butler-loftet.dk hurtigst muligt, så vil vi forsøge at bremse ordren i tide.

HVOR LANGT ER MIN ORDRE?

Du kan se din ordrestatus på tilsendte track & trace nummer. Det finder du i tilsendte mail.

HVAD GØR JEG, HVIS JEG ENDNU IKKE HAR MODTAGET MIN ORDRE?

Hvis du endnu ikke har modtaget din ordre som forventet, kan du med fordel bruge dit tilsendte track & trace nummer. Har du brug for yderligere hjælp, så kontakt endelig vores kundeservice på support@butler-loftet.dk.

JEG HAR ENDNU IKKE MODTAGET MIN ORDREBEKRÆFTELSE?

Der kan i nogle tilfælde gå lidt tid, efter du har bestilt din ordre, at du modtager din ordrebekræftelse. Du kan med fordel tjekke dit spamfilter, da den en sjælden gang i mellem kan havne deri. Har du brug for yderligere hjælp, så kontakt endelig vores kundeservice på support@butler-loftet.dk.

KAN I SENDE MIN ORDRE SENERE?

Nej, vi sender altid alle ordrer hurtigst muligt og inden for 1-3 hverdage.

PRE-ORDERS

HVORDAN SKAL JEG FORHOLDE MIG, HVIS JEG HAR KØBT EN VARE PÅ PRE-ORDER?

Pre-order varer gør det muligt for dig at forudbestille en vare, som kommer på lager en smule ud i fremtiden. Du kan med fordel læse, hvornår varen kommer på lager under den pågældende vares produktbeskrivelse.

MÅ JEG KØBE EN PRE-ORDER VARE SAMMEN MED ANDRE VARER, DER IKKE ER PÅ PRE-ORDER?

Ja, det er intet problem. Du modtager dog først din pre-order, når varen kommer på lager.

AFHENTNINGER

KAN JEG AFHENTE MIN ORDRE I BUTIKKEN?

Ja, du har mulighed for at vælge “afhentning i butik", når du lægger din ordre på webshoppen. Vær opmærksom på at du både kan vælge afhentning i vores butik i Aalborg.

Dog vil vi gøre opmærksom på, at der kan gælde andet ved særlige højtider eller mærkedage.

HVORNÅR KAN JEG HENTE MIN ORDRE, HVIS JEG VÆLGER AFHENTNING I BUTIK?

Vælger du afhentning i Aalborg, vil din ordre være klar til dagen efter, fra hvor du modtager mailen “Din ordre er klar til afhentning". Vi gør opmærksom på, at der kan forekomme længere tid ved helligdage eller mærkedage.

JEG HAR GLEMT AT HENTE MIN ORDRE I MIN VALGTE GLS PAKKESHOP, HVAD GØR JEG?

Glemmer du at hente din pakke inden for grænsen af de 10 hverdage, så sendes pakken automatisk retur til os. Bemærk at ikke-afhentede pakker gælder som returnerede pakker. Derfor tages de retur hos os ved modtagelse og dine penge tilbagebetales. Undlader du at afhente din pakke i pakkeshoppen, vil vi opkræve et gebyr på 50 DKK for at dække leveringsomkostninger.

RETURNERINGER OG OMBYTNING

HVORDAN RETURNERER JEG MIN ORDRE?

Du returnerer din ordre ved at gå ind på vores returportal og følge anvisninger. Læs mere herom. Pak venligst varerne forsvarligt og i samme stand som da du modtog dem.

Vi anbefaler, at du gemmer kvitteringen fra pakkeshoppen, når du sender retur. Dette er din dokumentation for, at du har indleveret ordren hos pakkeshoppen.

Ved brug af vores returportal fratrækker vi et gebyr på DKK 39 af din returnering.


Du er også velkommen til at sende din ordre retur med et selvvalgt fragtfirma. Læs mere om hvordan her. Vi returnerer ikke fragtomkostningerne for returforsendelsen.

HVORDAN OMBYTTER JEG TIL EN EN ANDEN FARVE ELLER STØRRELSE?

På returportalen kan du oprette en ombytningsordre, hvis du ønsker en anden størrelse.

Du vælger blot ” Ombyt til anden størrelse/variant” og herefter den ønskede størrelse.

Hvis den ønskede størrelse er markeret grå, er den ikke på lager og kan derfor ikke vælges.

Din ombytningsordre bliver pakket og sendt, når vi har behandlet din returnering.

Ombyt til en anden størrelse af samme produkt er gratis.

MÅ JEG PRØVE TØJET FØR JEG RETURNERER DET?

Du har naturligvis mulighed for at prøve varerne før du beslutter, om de skal returneres. Dog skal du altid sørge for, at varernes mærker forbliver på tøjet, og at det ligeledes er i salgsbar stand, præcis, som når du prøver tøj i en fysisk butik.

RETURPORTAL

Vi bruger labelles returnering, så når du benytter vores returportal slipper du for at skulle printe et label eller lignende. For mere information om hvordan, kan du læse mere her.

Det er kun muligt at benytte vores returportal ved leveringer i Danmark.

OBS! Hvis man bestiller en ordre med leveringsadresse i udlandet, er det ikke muligt at benytte vores returportal. Derfor er man selv ansvarlig for returforsendelsen og valg af fragtselskab.

BETALING OG TILBAGEBETALING

HVORNÅR TRÆKKER I PENGENE FOR MIN ORDRE?

Når du lægger din ordre og gennemføre betalingen, så giver du samtidigt vores system retten til at reservere pengene på din konto. Pengene bliver dog først hævet, når vi har gjort ordren klar til forsendelsen hos os.

INTERNATIONALE ORDRER

HVILKE LANDE LEVERER I TIL?

Vi leverer til alle lande inden for den Europæiske Union og Norge.

Kontakt venligst support@butler-loftet.dk hvis dit land ikke står på listen over leveringslande i checkout.

HVOR LÆNGE TAGER FORSENDELSEN AF MIN ORDRE?

Leveringstiden er varierende alt afhængigt af modtagers land. For lande inden for EU sker den forventede levering mellem 2-10 dage, og ordrer til Norge forventes leveret mellem 4-8 dage.

Ligesom ved nationale ordrer så bestræber vi os på at sende din ordre inden for 24 timer, efter at du har lagt den. Hvis du lægger din ordre før klokken 14.00 (2 p.m. CET) på hverdage, bestræber vi os på at sende ordren samme dag.

HVAD KOSTER FORSENDELSEN?

Forsendelsesomkostninger for internationale ordrer inden for EU er DKK 55 (est. EUR 7,4). Prisen er den samme uanset størrelse og vægt.

Forsendelsesomkostninger for ordrer til Norge er DKK 75 (est. EUR 10). Vil du have pakken leveret helt hjem er prisen DKK 69 (est. EUR 9,3). Prisen er den samme uanset størrelse og vægt.

HVORDAN SENDER JEG RETUR?

Hvis du ønsker at returnere din ordre eller varer, skal du selv betale for returomkostningerne. Her kan du dog ikke benytte vores returportal, da den udelukkende er for danske ordre. Du er velkommen til at vælge dit foretrukne fragtselskab til returneringen. Læs mere om hvordanher. Husk at beholde kvitteringen for den returnerede ordre/eller varer for at sikre din egen dokumentation for returforsendelsen. Dette er en god ide, hvis pakken skulle blive væk under forsendelsen.

HVILKE BETALINGSMULIGHEDER HAR I?

Vi tilbyder følgende betalingsmetoder; Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Eurocard, Maestro, MasterCard and MasterCard Debit.
Har du fortsat brug hjælp?

Du kan med fordel kontakte vores kundeservice direkte på mail viasupport@butler-loftet.dk. Vi forsøger at vende tilbage til dig hurtigst muligt.

LEVERING TIL NORGE

ER DER TOLD PÅ MINE PAKKER?

Vi er en del af VOEC-ordningen, hvilket betyder, at du som Norsk forbruger ikke skal betale moms og told på varer der koster under 3.000 NOK.

Dette er per vare og ikke for ordrens totale værdi.

Koster varerne over 3.000 NOK vil du blive opkrævet told og moms direkte af de Norske toldmyndigheder. Denne opkrævning skal betales i tillæg varens pris.

OBS: Vær opmærksom på, at vores priser er i DKK.

HVOR LANG TID TAGER MIN LEVERING?

Du kan forvente at modtage din pakke 4-7 dage efter bestilling.

HVEM SENDER I PAKKEN MED?

Vi sender pakken med GLS Danmark, som benytter sin norske samarbejdspartner Bring til omdeling i Norge.

Du vil modtage besked fra Bring når du kan hente din pakke.

HVORDAN SENDER JEG RETUR?

Hvis du ønsker at returnere en eller flere varer skal du selv betale returfragten. Du kan blot købe et returlabel ved din foretrukne fragtleverandør. Vær opmærksom på, at du selv hæfter for fortoldningen af din returnering til Danmark.

Husk at sende pakken som en erhvervspakke. Dette sikrer hurtigere ekspeditionstid hos toldmyndighederne i Danmark.

Returadressen er:

BLR ApS
Att: Butler-Loftet Webshop
CVR: 25845846
Troldholm 7H
9400 Nørresundby
Danmark

OBS: Det er meget vigtigt, at du husker at skrive firmanavn og CVR-nummer når du køber et returlabel. Ellers vil pakken blive taget i tolden på vej til Danmark og ekspeditionstiden vil blive meget længere.